25/06/2006

Hole In One


På förmiddagen när jag ligger i solen och läser Djävulen Bär Prada ringer Ronnie och tigger om en fristad när hans brorsa och övriga familj inte ger honom ro. Det är klart mina (ehm, mina föräldrars ) dörrar alltid står öppna för honom. Det slutade med att vi hade en riktigt trevlig somrig dag. Envist håller jag ut och steker varenda vinkel av min kropp i solen medan jag upplyses ytterligare om Andrea Sachs' äventyr, för att sedan ta en uppfriskande dusch med det lilla jag har kvar av The Snow Fairy, medan Ronnie tog sig an mattekursen han läser via Internet.

Morsan upplyser Ronnie om att han glömde sin t-shirt här igår.
- Jag har tvättat den åt dig, säger hon stolt.
- Åh, va snällt! Jag ska nog börja glömma kläder här oftare...

Ut från badrummet skuttar en Misha i vit kjol men det blir nog ett och annat ombyte innan jag bestämmer mig för Terranova jeansen som jag viker upp. Min garderob har fortfarande inte utrustats med några lårkorta shorts - det är skandal!
Till jeansen så blir det Morgan De Toi linnet som Ronnie köpte förra sommaren på Champs Elysées, till yours truly. Eftersom det är en smula åt det genomskinliga hållet, passar perfekt till wetshirt contest med andra ord, så blir det ett VeroModa linne under. Den bruna korgväskan, flätat mörkt strå med andra ord, fick duga. Skam och kors i taket, det blev ett par bekväma skor, nämligen de svarta flip-flop-substituten ( jag hatar flip-flops) som jag köpte på Mallis. De känns som ett par tofflor. Oh no, hon bryter mot the dress code! För ja, låga skor á la tofflor är inte det mest smickrande, men för tusan! Allt klär en skönhet!

Minigolf i Folkets Park är en uppskattad (om något underskattad) aktivitet som dessutom inkluderar en mysig promenad fram och tillbaka, samt glass. Glass är en viktig detalj. Är man som jag så innebär det dessutom automatiskt en fotosession (the paparazzi in me tar sig till ytan) och visst hann jag både knäppa några bilder på pojken som försöker låtsas att han är kameraskygg, en humla som var minst lika kamerafientlig samt stå framför kameran själv - och få röd brun från väggen bakom mig på köpet. Innan jag vet ordet av har jag kastat mig till gräsmattan och försöker gnugga av mig färgen på en plätt mossa. Det gick. Pheuh!

Resultatet på minigolfen behöver inte diskuteras, dels för att jag är the worst of the worst när det kommer till dåliga förlorare, dels för att jag gjorde en hole in one på bana nr 18. Annars medger jag nederlag, småglinen före oss var fan bättre, and they knew it!

5 comments:

  1. Anonymous5:17 am

    you actually made your boy smile...

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:43 am

    Jag läser också Djävulen Bär Prada nu =)

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:13 am

    haha, jag har inte heller hittat några såna shorts än. Verkligen skandal!! :P

    ReplyDelete
  4. Persita: alla laddar ju upp innan de ser filmen såklart! :D

    Debbie: oh yeah! Jag håller med! Man vill ju inte bara inhandla ett par för sakens skull, utan hitta ett par man tycker om!

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:03 pm

    Ska också börja läsa djävulen bär prada ;)ligger i min bokhylla nu. är den bra?

    ReplyDelete