17/12/2006

Sten sax påse?

Mitt i allt så utmanar han en främmande tjej på sten-sax-påse. Hon antar den och tar det som att den som vinner är den som blir bjuden på en shot, eller något annat drickbart. Jag blev några sekunder innan utmanad av den andra Q-vakten, men jag var kvick nog att direkt fråga vad vi spelade om. Mankan förklarar oddsen för tjejen, som gör en kompromiss med honom.

"Fan, jag har nyss slagit vad om något jag inte tänker hålla!"

"Vad har du gjort nu då?"

"Vinner jag så får jag hångla med henne, vinner hon ska jag hångla med hennes killkompis..."

Mankan vinner och hånglar upp en fritt främmande tjej varav han när hon går vidare utbrister: "Yes, andra gången jag vinner ikväll! Det här spelet är helt underbart!!!"

Att ha Q-vakterna hängandes vid varsin sida av kiosken i slutet av kvällen, varav den ena försöker få mig att ställa upp på sten-sax-påse och den andra försöker snacka om att träffas utanför arbetstid gör att man blir lite nostalgisk fan. Q! Quortegen! Då Mankan tog sönder en hel flaska av min dyrbara absinthe... Stressen då en av vakterna springer in och säger "In med spriten, snuten kommer!" Det finns ju en hel del minnen, dock är inte alla förevigade på bild. Tack och lov för det, vill nog aldrig se G's tunga i någons hals igen. Inte för att jag bryr mig nu. Men då. Tre säsonger av Q. Och det är inte förrän efteråt man tydligen kan vara ärlig och snacka om saker.

No comments:

Post a Comment