27/01/2007

Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi

Perth - Australia day



Jag har med mina bara fotter, bokstavligt talat dessutom, erovrat gatorna i Perth. Hogklackat medfor den konsekvensen ibland tyvarr. Och idag far jag leva med omma fotter efter att ha besokt nattlivet i Northbridge.

Det kanns fortfarande helt surrealistiskt att jag ar i Perth nar jag for knappt tva dagar sedan var omgiven av virvlande sno. Bytt ut den mot varma sandkorn mellan tarna istallet och gront gras. Fy fan vad fult det ser ut utan svenska bokstaver. Handikappat. Bor pa YMCA hostel och det ar bra mysko folk som man moter i hissen kan jag tala om. Receptionisten heter nagot sa fanigt som Cinnamon - jag menar kom igen! Hela svenneganget lyckades efter manga om och men bosatta sig pa en och samma vaning. Man pimplar bira i korridoren utan att behova se en korpulent indier i enbart kallingar av storlek XXXXL. Utover det crappiga hostel vi bor pa sa ar staden ljuvlig och folket ar som forvantat superhygglo och laidback. Yo!

3 comments:

  1. Anonymous5:07 am

    Goddamn va härligt. It's fun to be at the Y.M.C.A!

    Don't diss the YMCA mkay!

    Hoppas du har kul!

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:49 pm

    Muppis ! Börja skriva på engelska. Det ser ju fruktansvärt ut ju. Nu bor du i Australien... antingen så skaffar du svenskt tangentbordet eller så bönar du och ber om bredband i lägenheten ni tittar efter. Love U !

    ReplyDelete
  3. Yay, hoppas du har det toppenboppenbra! *gosas*

    ReplyDelete